جوشکار سیار پونک

جوشکار سیار پونک

جوشکار سیار پونک

جوشکار سیار پونک مرکز خدمات جوشکاری است . که در صورتی که در این منطقه باشید می توانید از خدمات جوشکار سیار پونک استفاده کنید. به طور کلی می توان که جوشکاری را فرایندی دانست که در آن چند قطعه فلزی و در برخی مواقع غیر فلزی به یکدیگر متصل می شوند. عمل جوشکاری دارای خطر های بالایی است، به همین دلیل باید در هنگام انجام آن دقت لازم را داشته باشید و از ابزار درست و مناسب مخصوص خود جوشکاری استفاده کنید، زیرا همان طور که می دانید جوشکاری دارای انواع مختلفی می باشد که هر کدام نیازمند ابزار و تجهیزات مختلفی می باشد.

در قسمت های بعدی بیشتر در رابطه با این موضوع صحبت خواهیم کرد و اطلاعات کاربردی در رابطه با انواع جوشکاری و مهم ترین نکات ایمنی که باید به آنها توجه کنید را بررسی می کنیم .

قیمت جوشکار سیار پونک و عوامل موثر بر آن

قیمت جوشکار سیار پونک و عوامل موثر بر آن

قیمت جوشکار سیار تهران به عوامل مختلفی بستگی دارد و مهم ترین عامل نوع جوشکاری است که مورد استفاده قرار می گیرد، زیرا در هر روش از تجهیزات مختلفی استفاده می شود و همچنین تخصص و سختی خود را دارد، به همین دلیل بسته به نوع جوشکاری قیمت ها فرق می کند.

در زمان های قدیم‌ فقط استفاده از جوشکاری های ابتدایی و‌سنتی شایع بود اما با پیشرفت تکنولوژی امروزه انواع دیگری از جوشکاری ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ما به دو‌ روش می توانیم که جوشکاری را انجام دهیم، این دو روش عبارت است از : ۱ ) جوشکاری ذوبی (FW) : منظور از جوشکاری ذوبی نوعی است که در آن با استفاده از گرما قطعه ها را به همدیگر متصل می کنند. در این روش باید که در برخی مواقع از فیلتر های جوشکاری یا همان ماده های پرکننده مخصوص در برخی مواقع استفاده شود .

از نکات مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که در این روش هیچ گونه فشار خارجی اعمال نمی شود، به عبارت دیگر نیاز نیست که شما فشار خارجی را اعمال کنید . جوشکاری ذوبی خود نیز به دسته های دیگری تقسیم می شود که عبارت است از :

  • جوشکاری قوسی
  • جوشکاری اکسی گاز
  • جوشکاری با پرتو لیزری
  • جوشکاری با پرتوی الکترونی

۲ ) جوشکاری غیر ذوبی (حالت جامد) : روش دوم حالت جوشکاری به صورت غیر ذوبی یا همان حالت جامد است. همان طور که از نام این روش مشخص است در آن از هیچ گونه مواد مایع ذوبی استفاده نمی شود و کل فرایند در حالت کاملا جامد صورت می گیرد، به عبارت دیگر از هیچ گونه ماده پرکننده استفاده نمی شود .

این نوع نیز دارای انواع مختلف است که عبارت هستند از :

  • جوشکاری مقاومتی
  • جوشکاری اصطکاکی
  • جوشکاری انفجاری
  • جوشکاری فراصوتی

به جز نوع جوشکاری، عوامل دیگری همانند محل جوشکاری، نوع سازه ای که قصد جوش آن را دارید و.. نیز بر روی قیمت تاثیر دارد .

به کمک خدمات ما تا ۶۵ درصد ، در هزینه های خدمات جوشکاری خود صرفه جویی نمایید !

قبل از انجام جوشکاری به این موارد دقت کنید

جوشکار سیار پونک و نکات مهم جوشکاری

جوشکاری یکی از پرکاربرد ترین اقداماتی است که در بیشتر صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل پرخطر بودن جوشکاری باید که در هنگام انجام آن به نکات مختلفی توجه کنید که مهم ترین این موارد عبارت است از : ‌

۱ ) در ابتدا باید که حتما از لباس های مخصوص کار استفاده شود. جوشکاری نیز همانند دیگر مشاغل پرخطر دارای لباس و تحهیزات ایمنی مخصوص خود است، لباس مخصوص، کفش و دستکش مخصوص جوشکاری و مهم تر از همه استفاده از ماسک و عینک مخصوص جوشکاری است، زیرا که صورت و دست عضوی هستند که در حین جوشکاری در خطر آسیب دیدگی بیشتر قرار دارند .

۲ ) یکی دیگر از خطراتی در حین جوشکاری سلامتی افراد را تهدید می کند، برق گرفتگی‌ است، چرا در زمان جوشکاری تخلیه الکتریکی به صورت ناگهانی صورت می گیرد که این بسیار خطرناک است، به همین دلیل در هنگام کار باید که با رعایت نکات ایمنی و با حواس جمع کار کنید .

۳ ) یکی دیگر از خطراتی که افراد را تهدید می کنید این است که ممکن است انفجار و آتش سوزی رخ دهد، ، پس حتما در محیطی که می خواهید جوشکاری کنید تجهیزات ضروری را داشته باشید تا در صورت ایجاد خطر بتوانید شرایط را مدیریت کنید .

۴ ) حتما فردی باید باشد که تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است که اصول کار را نداند و به صورت غیرحرفه ای کار را انجام دهد، در این صورت هم خود آسیب می بیند و هم اینکه کار به درستی انجام نمی شود.

مشکلات رایج و مهم در جوشکاری

جوشکار سیار پونک به عنوان یکی از بهترین جوشکاری هایی است که می توانید از آن استفاده کنید. همان طور که قبلا هم اشاره کردیم جوشکاری از حساس ترین کار ها است و به همین دلیل نیاز به تمرکز بالایی دارد، از مهم ترین مشکلاتی که در حین جوشکاری پیش می آید می توانیم به مواردی همچون :

۱ ) پاشش

۲ ) مشکل تخلخل

۳ ) مشکل تغییر شکل جوش

۴ ) مشکل ترک خوردن و…

اشاره کرد. هر کدام از این موارد را با رعایت نکاتی می توان که تا حد زیادی پیشگیری کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *